3 Kasım 2007 Cumartesi

KARAMEL SOSLU FISTIKLI PASTA



Bugün bizi ziyarete gelecek dostlarımız için bu pastayı hazırladım.Üzerinde çalıştıkça pastalarım daha güzel olmaya başladı.Lezzetiyle ilgili sorunum yoktu ancak bilirsiniz görsellik de bir o kadar önemli.Sanırım bu öncekilere göre daha iyiydi.


Pastanın tarifi;

Pandispanya için
5 yumurta(oda ısısı)
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu

Bu karışımdan 1 adet 20 cm'lik ölçü çıkıyor.

Öncelikle yumurtaları çırp.Şekeri ilave et çırpma işlemine devam et.Şekerler içerisinde eriyip kaybolana kadar çırpacaksınız.(Kademeli olarak).Un ve kabartma tozunu bir kaba ele.Bu aşamadan sonra tahta spatula kullanıyoruz.Unlu karışımı şekerli karışıma ilave et.Yavaş yavaş karıştır.Önceden ısıtılmış fırında 160-165 derecede 35-40 dak.pişir.Pişip pişmediğini kürdanla anlayabilirsiniz.


Pandispanyayı ben her zaman 1 gece önceden hazırlıyorum.Strece sarıp oda ısısında ya da dolapta bekletiyorum.Hem daha pratik hem de pandispanya dinlendikten sonra daha yumuşak oluyor.

Pandispanyayı ortadan levye ile 3 eşit parçaya kesiyorum.Arasına pastacı kreması hazırlıyorum.Beyaz fırının kendi kitabında yayınladığı pastacı kremasını yaptım.


Krema için:
500 ml süt
50 ml sıvı krema
1 adet yumurta sarısı
250 gr toz şeker
60 gr un
60 gr mısır nişastası
1/2 paket vanilya


Süt ve vanilya dışındaki tüm malzemeyi çelik tencereye koy.Sütü yavaş yavaş dökerek muhallebi kıvamına gelinceye kadar çırpma teliyle karıştırarak pişir.En son altını kapadıktan sonra vanilyayı ilave et ve soğumaya bırak.

Krem Şanti için;
1 su bardağı toz krem şanti
1,5 su bardağı soğuk süt
mikserde bu iki karışımı çırpıyoruz.İstediğimiz kıvama gelince buzdolabına koyup biraz bekletiyoruz.


Pasta'nın Hazırlanması:
Pandispanyaların arasını isteğe bağlı olarak reçelli su ile ıslatabilirsiniz.Ben genelde ıslamıyorum.İlk kat için pastacı kremasını sürüyorum.Üzerine bütün fıstıkları yerleştirdim.Üstüne krem şanti sürdüm.Diğer ikinci kat içinde aynı işlemi yaptım.Yalnız bu kata malzemeleri biraz daha az koyalım.Pastanın etrafını pastacı kreması ile düzeltip ,dış kısmını krem şanti ile sıvadım.İşte bu aşama biraz dikkat ve özen istiyor.

En son olarak benim Duygu Ticaret'ten aldığım karamelli jölem vardı.Bence karamel sosu ve fıstık pastalara çok yakışıyor.Jöleyi biraz su ile açıp üstüne döktüm.Üzerini hazırladığım usta kalemi ile süsledim.Süsleme için beyaz jöleyi su ile açıp kullandım.

Not:Frambuazlı klasik yaş pasta tarifini size daha sonra vereceğimi yazmıştım.Aynı tarifi uyguladım.Tek farkı arasında fıstık yerine frambuaz ve üzerinde frambuaz jölesi olması.

Artık tercih sizin......afiyet olsun.
Siteme girip inceleyen herkese teşekkür ederim.






4 yorum:

Adsız dedi ki...

aylin hanım ne kadar da güzel görünüyor usta ellerden çıktığı çok belli
hayran kaldım doğrusu
ellerinize sağlık
sevgiylee

cilek-marzipan dedi ki...

Ben pastalara hayran kaldim maasallah pastane ustasi gibi, cok guzel olmus, ellerinize saglik, cok basarili...
Sevgiler
Ezgi Kalkinan

Adsız dedi ki...

profösyonel gibi olmuş ellerinize saglık ama usta kalemi dediğiniz şeyin resmini eklermisiniz nasıl birsey merak ettim ellerinize saglık

mutfaktelaşı dedi ki...

''Jöleyi biraz su ile açıp üstüne döktüm.Üzerini hazırladığım usta kalemi ile süsledim.Süsleme için beyaz jöleyi su ile açıp kullandım.''

usta kalemi nedir.pasta malzemesi satan yerlerde oluyor mu.