22 Kasım 2007 Perşembe

PEYNİRLİ PİDELER

Sefa Ustanın kursundan bir deneme daha minik peynirli pideler.Bu kursun bana çok faydasını görüyorum.İlk defa mayalı ürünler yapmaya başladım.Çok da memnunum.


Mayalı ürün mutlaka un ortasına konduktan sonra mayalandırılmaya bırakılmalı.Mayalandırma süreleri önemli.Bir ürünü yaparken her aşamada ürün pişene kadar mayalandırmak gerek.
(Yoğurduktan sonra, şekillendirdikten sonra ve en son soğuk fırın içinde mayalandırma yapılır. Kurstan püf noktalar)


Malzemeler:
500 gr un
40gr maya(yaş)
200-250 ml ılık süt
15 gr tuz
35 gr şeker
50 gr sıvı yağ
50 gr margarin
1 adet yumurta(sarı üstüne-akı içine)



Yapılışı
***Unu tezgaha eleyerek dökelim.Ortasını açarak mayayı ufalayalım,ılık sütü ilave edip bu karışımı ortasında eritelim.Üzerini un ile örtüp ,mayalandırmaya bırakalım.Diğer malzemeleri ilave edelim ve tekrar yoğuralım.Etraftan unu yavaş yavaş alarak yoğurma işlemine devam edelim.Hamuru topladıktan sonra mayalandırma için bekletelim.

Ben elde ettiğim bu hamurdan ortasını açarak peynir koydum ve ufak pideler yaptım.Pide şeklini verip ,tepsiye yağlı kağıt sererek pidelerimizi yerleştirelim ,tekrar mayalandırmaya bırakalım.Hamurun her mayalandırmada kabardığını göreceksiniz.

En son aşamada yumurta sarısını fırça yardımı ile sürüp ısıtılmış fırında 180 derecede üstü kızarana kadar pişirelim.Zaman belirtmiyorum yaklaşık 30 dakika sonra pişip pişmediğini kontrol etmeye başlayalım.
Ben mayalı ürünlerden nedense çekiniyordum.Yapımı konusunda şimdi kafamda herşey daha da netleşti.Umarım sizlere de yardımcı olabilmişimdir.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

canım puaça tarifini aldım yapacağım.yaş mayanın nasıl kullanıldığını bilmiyordum öğrendim .teşekür ederim.tülin