4 Kasım 2008 Salı

İNCİRLİ KUKİ


Biliyorum uzunca bir süre ara verdim.Aslında mutfakta değişik şeyler yapma fırsatım oldu ancak fotoğraflarını çekemedim:(

Arşivden incirli kukiyi koymadığımı farkettim ve sizlerle paylaşmak istedim.
Yapmanızı kesinlikle tavsiye ediyorum olddukça lezzetli oluyor.

Malzemeler:
250 gr kuru incir
175 gr kırık ceviz
175 gr toz şeker
2 adet yumurta akı
40 gr toz fındık

Toz şekeri çelik tencereye koyalım.İçerisine yumurta aklarını ,küp küp kestiğimiz(minik küpler)incirleri,cevizleri ilave edelim.Kısık ateşte karıştırarak ,şekerler eriyene kadar pişirelim.

Ocaktan alıp fındık tozunu ekleyelim.İyice karıştıralım.
Karışımın tamamen soğumasını bekledikten sonra yağlı kağıt serilmiş fırın tepsimizde 150 derecede 10-15 dak. kadar pişirelim.

Not:Karışımı elimizle şekillendirerek ya da kaşıkla tepsiye dizelim.

Piştikten sonra iyice soğumasını bekledim.Benmari usulü erittiğim konfiseri çikolataya kenarlarını batırdım.(İsteğe bağlı)

Afiyetler olsun:)

8 yorum:

meleginmarifetleri dedi ki...

Süper bişey olmuş buu kukiler ellerine sağlık canım.
Hoşçakal.

fidaneli dedi ki...

cnm bende nerelerde olduğunu merak edıyordum.. tarıfı denemem gerek:) fakat toz fındık yerıne fındığı robottan gecırsem olurmu? hanı bıraz puturlu kalıo ya ondan dıom..

Pastanı Seç dedi ki...

Fidancım o şekilde denemedim tatlım ama olur elbette.Hatta ağıza gelir kıtır kıtır

sevgiler

Adsız dedi ki...

Ne hoş bişey olmuş bu kukii :) Hem fındık, hem ceviz, hem incir, bomba gibi olmuş valla :))
Ellerine sağlık.
Sevgiler

Bir Dilim Düş dedi ki...

Çok güzel olmuş bu incirli kukiler; adı da süpperr!Ellerine sağlık canım,

Sevgiler,
Evren

Yemekbahane dedi ki...

Ya hakikaten nerelerdesin şeker? Her gün siteye gir gir bak aaa mozeralla oldu içimiz :)
neyse hoşgeldin :)

öperim
Müge

neslihan erzincan özgür dedi ki...

Hımmm,nefis görünüyor.eline sağlık...sevgilerimle...

Adsız dedi ki...

çok gzl bi tadı olduğuna eminim incir çok yakışmıştır,ellerine sağlık Aylincim:)

Sevgiyle.