29 Kasım 2007 Perşembe

CHEESE CAKE


Bayılırım, cheese cakelere ben de hafta sonu kolları sıvadım.Bir tane frambuazlı orta boy bir de arta kalan malzemelerim ile oğlum için minik çikolatalı cheese cake yaptım.

Cheese cake krema ,süzme yoğurt ve krem peynir ya da labne peyniri karışımlarıyla oluyor.Yanında nişasta yumurta...vb ek malzemeler var.Ben bu malzemeleri kendime göre oranlayarak tadını yakaladım.En önemli püf noktası pişirme süresidir.Benim pişirime sürem kabarmaması ve çatlamaması için 130 derecede 1 saat kadar sürdü.



Alt Taban için;

1,5 paket eti burçak bisküvi
80 gr tereyağ


Krema için;
400 gr labne peyniri(Pınar kullandım-light)
100 gr süzme yoğurt
200 ml krema(pınar kullandım)
150 gr toz şeker(şeker oranı değişebilir az ya da çok şekerli kendi isteğinize göre)
5 yumurta
25 gr un
25 gr nişasta(buğday-mısır fark etmez)
5 gr vanilya
1 limon rendesi ve limon suyu

Frambuaz sos için;
100 gr toz şeker
100 gr donmuş frambuaz
1 tatlı kaşığı nişasta
1 tatlı kaşığı su

Yapılışı;

Sacın üzerine cheese cake yapacağımız çemberi etrafını yağlayarak yerleştirelim.Yağlamak gerekli çünkü cheese cakei çıkarmanız kolay olur.
Alt taban için,bisküvileri rondodan geçirelim.Erimiş tereyağı üzerine döküp ,karıştıralım.Çemberin içine elimizle ya da kaşıkla sıkıştırarak yerleştirelim.Kremayı hazırlayana kadar buzdolabında bekletelim.
Krema için,süzme yoğurt,krema,limon rendesi,limon suyu,vanilya,labne peyniri,un,nişastayı koyalım.Çırpma teliyle karıştıralım.Başka bir kapta yumurtaları tek tek kırıp, cırpma teliyle karıştırdıktan sonra kremalı karışımımızın içine aktaralım.Beklettiğimiz bisküvili tabanın içine bu kremayı dökelim.
Isıtılımış fırında 130-140 derecede yavaş yavaş yaklaşık 1 saat 10 dakika kadar pişirelim.(fırına göre değişebilir)

Soğumasını bekledikten sonra sosu için,şeker ve frambuazı çelik tencerede altı kısık olarak şekerler eriyene kadar pişirelim,çatal yardımıyla frambuazları ezelim.Ayrı bir kapta nişastayı su ile eritip sosa karıştıralım.Sonra da sosumuzu cheese cake üzerine yayarak dökelim.

Bu şekilde 1 gece buzdolabında bekletelim.Servis sırasında çemberden çıkartalım.Cheese cake lezzetinin oturması için mutlaka bir gün sonra servis yapılmalıdır.

Minik olanı ise aynı şekilde küçük parfe kalıbında yaptım.Üzeri için çikolatalı jöleyi su ile çözüp,pralin ile karıştırdıktan sonra üzerine döküp o şekilde beklettim.

Bence siz de bir kere deneyin,harika:)
Afiyetler olsun...



5 yorum:

Baharcicegi dedi ki...

Ziyaretiniz icin tesekkür ederim.
Sayfanizda gezerken icim acildi renkli nefis pastalar kurabiyeler harika olmus,elinize saglik.
Chees cake görüntüsüyle bile anlatiyor cok lezzetli oldugunu,bir dilimcik aldim.
sevgiler

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba canim, bende ziyaretin icin tesekkür etmeye geldim. Cheesecake'lerin her iki sekliyle harika olmuslar, ellerine saglik.

Diger tarifler ve resimlerde, kisaca hersey cok güzel olmus.

Selam ve sevgilerimle..

Cafe Gusto dedi ki...

Sevgili Aylin ziyaretin için teşekkürler.Bloğun harikaymış.Çok daha güzel şeyler yapacağına eminim.Ellerine sağlık.
sevgiler...

Selma Alkan dedi ki...

Sevgili Aylin ablacim ellerine saglik cheescake gercekten cok leziz nefis gorunuyor..acaba nekadar buyuklukte bir pasta kalibi kulandiginizi ogrenebilirmiyim mesela 24cm lik mi yoksa 26 cm lik mi ??? ..hayirli aksamlar saglicakla kalin..

Chocolatecan dedi ki...

harika gözüküyor hakikaten, ellerinize sağlık
frambuazlı cheesecake yapıcam bende birazdan, benimkinin görüntüsüde böyle olur inşallah :))